مهدويت
 
همه شب در اين اميدم كه نسيم صبحگاهي به پيام آشنايي بنوازد آشنارا (حافظ)
دعای عظم البلا
تقديم به ساحت مقدس مادر آقا صاحب الزمان حضرت فاطمه الزهرا سلام الله عليها

http://www.ashoora.ir/images/phocagallery/tarhhaye-mazhabi/mahdi/thumbs/phoca_thumb_l_emam-zaman%20(71).jpg

 
تلنگر
 

خواهران و برادران اولأ این را همه ما می دانیم که امامان ما همه معصوم و پاک آفریده شده اند و همانطور معصوم و پاک هم از دنیا رفته اند و دارای صفاتی بودند که هرگز یک انسان عادی دارای آن شرایط نبوده است مانند امیر المؤمنین علی (ع) که در رحم با مادرش فاطمه بنت اسد (ع) صحبت می کرد و موقع ولادتش قران می خواند و هم چنین معجزات دیگر امامان و یا حضرت مهدی (ع) که هنگام ولادت سر به سجده گذاشته و شکر خدا نمودند. و در سن پنج سالگی به مقام امامت نائل آمدند و همه این نور های پاک بدون اینکه نزد استادی تحصیل کرده باشند دارای علم اولین و آخرین بودند و از گذشته و حال و آینده خبر می دادند.



ادامه مطلب

، 
 
نوشته شده در تاريخ شنبه 26 مهر 1393  توسط عليرضا

اهل سنت در این که مهدی موعود(ع) از نسل پیامبر(ص) و از فرزندان زهرای اطهر(س) است و این که زمین را از عدل و داد پر می کند، پس از آنکه از جور و ستم پر شده باشد، این که حضرت عیسی مسیح(ع) از آسمان نازل شده و در پشت سر آن حضرت نماز می خواند، و این که مردم در عصر آن حضرت در رفاه زندگی می کنند و این که مهدی، حسینی بوده و از نسل امام حسین(ع) است، تردید نداشته و با تمام خصایص و خصلت های امام حسین(ع) او را می شناسند و به دلیل روایات متواتری که در این باب از پیامبر(ص) وارد شده، ابدأ نسبت به وجود آن حضرت به خود تردید راه نمی دهند. اگر چه بیشتر آن ها انکار می کندد که آن حضرت پسر بلاواسطه ی امام حسن عسکری(ع) و خلیفه ی دوازدهم رسول خدا(ص) باشد، به دلیل شبهات واهی که دارند(از قبیل این که پنج ساله چگونه به امامت می رسد و انسان چگونه می تواند این همه عمر کند) با شیعه در شخص امام عصر(ع) هم عقیده نیستند؛ ولی در اصل مهدویت و این که آن موعود ملل، حضرت مهدی(ع) است بحثی ندارند.(1)

 

 



ادامه مطلب

، 
 
نوشته شده در تاريخ شنبه 26 مهر 1393  توسط عليرضا

جهت تعجيل در فرج آقا امام زمان (عج) صلوات.

 

http://www.uplooder.net/img/image/88/c14e8ef4ce4f0540214bb2461620ec2b/nime-shaban-03.jpg
 

پروردگارا ! من در صبح همین روزم و تمامی ایامی که در آن زندگانی کنم با او تجدید می کنم عهد خود و عقد بیعت او را که برگردن من است که هرگز از این عهد و بیعت بر نگردم و تا ابد بر آن ثابت قدم باشم.

پروردگارا ! مرا از انصار و یاران آن بزرگوار قرار ده و از آنان که از او دفاع می کنند و از پی انجام مقاصدش می شتابند و اوامرش را امتثال و از وی حمایت کرده و بجانب اراده اش مشتاقانه سبقت می کنند و در حضور حضرتش به درجه ی رفیع شهادت می رسند مرا از آنان مقّرر فرما .

پروردگارا ! اگر میان من و او موت که بر تمام بندگانت قضای حتمی قرار داده ای جدایی افکند پس مرا از قبر بر انگیز در حالی کفنم را را ازار خود کرده و شمشیرم را از نیام برکشیده و لبیک گویان دعوتش را که بر تمام مردم شهر و دیار عالم لازم الاجابه است اجابت کنم.

 



ادامه مطلب

، 
 
نوشته شده در تاريخ شنبه 26 مهر 1393  توسط عليرضا

یکی از دعاهای آشنا و معروف دعای «اللهم کن لولیک ......» است که به دعای فرج معروف شده است ولی در واقع دعای سلامتی امام زمان(علیه السلام) است. نام "دعای فرج" درباره دعاهای دیگری صدق می کند که دعای «الهی عظم البلاء......» از آن جمله است. دعای سلامتی در اعمال شب بیست و سوم ماه رمضان وارد شده است و درباره تکرار این دعا در شب بیست و سوم و خواندن آن در همه شب های ماه مبارک و هر زمان دیگری سفارش شده است.


حضرت پیغام دادند

درباره آیة الله بهاءالدینی نوشته اند که ایشان در قنوت نمازهایشان، دعاهای مرسوم را می خواندند، تا این که نوع دعا، کلمات و عبارات ایشان تغییر کرد و هرگاه دست های خود را مقابل صورت می گرفتند، برای حضرت مهدی (علیه السلام) این گونه دعا می کردند: «اللهم کن لولیک ......». در فرصت مناسبی علت تغییر دعا را از ایشان پرسیدند. معظم له در یک جمله کوتاه فرمودند: «حضرت پیغام دادند که در قنوت به من دعا کنید».[1]



ادامه مطلب

، 
 
نوشته شده در تاريخ جمعه 25 مهر 1393  توسط عليرضا

عقیده به «منجی اعظم» و «مهدی موعود» یک عقیده عمومی و مشترک است و اختصاص به یک قوم و یک ملت و یک دین خاص ندارد. در ادیان و مذاهب گوناگون که در جهان حکومت می کنند؛ عموما ظهور او را خبر داده اند. ولی در اسلام, به خصوص در مذهب شیعه این موضوع, بسیار عمیق تر و وسیع تر و جدی تر عنوان شده است؛ به نحوی که در مذهب شیعه, اعتقاد به ظهور مهدی (عجل الله فرجه الشریف) در ردیف اعتقاد به وقوع قیامت و تکذیب و تصدیقش در ردیف تکذیب و تصدیق پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می باشد. [1]



ادامه مطلب

، 
 
نوشته شده در تاريخ جمعه 25 مهر 1393  توسط عليرضا

پرسشى كه از دیرباز در این باره مطرح بوده و ذهن ها را به خود مشغول داشته است و در این زمان نیز گاهى رخ مى نماید این است كه راز عمر طولانى آن حضرت چیست؟ آیا این امر در راستاى قوانین طبیعى عالم است یا جنبه غیبى و اعجازى دارد؟


آیا امكان دارد از نظر ظاهرى فردى در این عالم عمرى طولانى را سپرى كند و شاداب و با طراوت باقى بماند؟ اصولاً چه مى شد اگر امام زمان(علیه السلام) در ظرف زمانى ظهورش به دنیا مى آمد و در همان زمان سیاست خود را به انجام مى رسانید.

آیا طول عمر امری غیر عادی است؟

اولین نکته ای که می بایست بدان توجه داشت این است که طول عمر حضرت، امری غیر عادی نیست که برای اولین بار در جهان به وقوع پیوسته باشد بلکه می توان در طول تاریخ به نمونه هایی اشاره داشت.



ادامه مطلب

، 
 
نوشته شده در تاريخ جمعه 25 مهر 1393  توسط عليرضا

مسیر عبور امام حسین(ع) از مدینه تا کربلا

بر پايه صحيحترينِ گزارشها، كاروان امام حسين عليه السلام پس از چهار ماه و پنج روز اقامت در مكه روز سه شنبه هشتم ذى الحجه سال شصت هجرى، مكه را به سوى كوفه ترك كرد؛ اما هنگامى كه به نزديكى كوفه رسيد به دليل ممانعت سپاهيان ابن زياد مجبور به فرود آمدن در كربلا گرديد.

گفتنى است كه امام عليه السلام در آغاز حركت به جاى آن كه از مكه به سوى شمال شرق و منزل صفاح (نخستين منزل مسير مكه به كوفه) برود به سمت تنعيم در شمال غرب و در مسير مدينه حركت كرد و بدين سان حدود نُه كيلومتر راه خود را دور نمود. احتمالاً اين اقدام ترفندى بر ضدتعقيب مأموران حكومت بود كه قصد ممانعت از حركت امام عليه السلام به سوى كوفه داشتند.


بر اساس محاسباتِ انجام شده كاروان امام عليه السلام اين منازل را با مسافتى حدود ۱۴۴۷ كيلومتر، در مدت تقريبا ۲۵ روز طى كرد و روز دوم محرم سال ۶۱ هجرى وارد كربلا شد.



ادامه مطلب

، 
 
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 24 مهر 1393  توسط عليرضا

دانلود نوحه و روضه محرم

http://s5.picofile.com/file/8145778400/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF_%D9%86%D9%88%D8%AD%D9%87_%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B6%D9%87_%D9%85%D8%AD%D8%B1%D9%85.jpg

وب سایت محبان مهدی(عج) به مناسبت فرا رسیدن ایام  محرم سوزناکترین روضه ونوحه های ماه محرم را برای شما کاربران  بزرگوار گرد آوری کرده است لطفا برای دانلود به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب

، 
 
نوشته شده در تاريخ چهارشنبه 23 مهر 1393  توسط عليرضا

علم به زمان ظهور ویژه خداوند است؛ ولی خداوند بخشی از این آگاهی را در اختیار پیامبر(ص) و وارثان قرار داده ولی آنها مأمور شده‌اند هرگز آن را در اختیار دیگران قرار ندهند و شیعیان را امر به تکذیب وقت‌گذاران کرده‌اند.

مهدویّت، یکی از اندیشه‌های ریشه‌دار فرهنگ غنیّ اسلام است که ابتدا از سوی پیامبر گرامی خدا(ص) مطرح شده و همواره مظلومان عالم را امیدوار به حاکمیت مستضعفان نموده است. از این رو، همواره این پرسش در ذهن مسلمانان شکل گرفته است که زمان ظهور آن موعود چه زمانی خواهد بود؟ به گونه‌ای که حتّی قبل از ولادت آن حضرت برخی از پیروان اهل بیت(ع) از ائمّه(ع) درباره زمان آغاز آن تحوّل بزرگ و قیام جهانی پرسش‌های فراوانی نموده‌اند و همواره ائمّه(ع) زمان ظهور آن حضرت را از اسرار الهی ذکر کرده، وقت‌گذاران را تکذیب کرده‌اند.

با سیری کوتاه در بوستان کلام الهی و بیانات نورانی ائمّه اطهار(ع) درباره وقت ظهور به مطالب زیر برخواهیم خورد:
1. علم و آگاهی از زمان دقیق ظهور تنها به خداوند متعال اختصاص دارد.
2. همواره معصومان(ع) مردم را از تعیین وقت و وقت‌گذاری درباره ظهور حضرت مهدی(ع) برحذر داشته و وقت‌گذاران را تکذیب کرده‌اند.
3. روایت‌های فراوانی رخداد ظهور را ناگهانی ذکر کرده و احادیث زیادی اصلاح امر فرج را یک شبه ذکر نموده‌اند که البتّه این نیز با تعیین وقت ظهور منافات دارد.
4. اگرچه پنهان بودن زمان ظهور از اسرار الهی است و حکمت الهی اقتضا نموده آگاهی به هنگام ظهور مهدی(ع) نزد مردم مجهول و مکتوم باشد؛ ولی در برخی روایت‌ها نیز به پاره‌ای از حکمت‌های آن اشاره شده است و تا حدودی محدوده زمانی آن معیّن شده است.
5. و بالأخره، با مراجعه به کلام نورانی معصومان(ع) می‌توان چگونگی آگاه شدن حضرت مهدی(ع) از زمان ظهور را به راحتی دریافت که اشاره خواهد شد.
در این نوشتار کوتاه به اختصار موارد فوق مورد بررسی قرار خواهد گرفت.



ادامه مطلب

، 
 
نوشته شده در تاريخ دوشنبه 21 مهر 1393  توسط عليرضا

وظایف ما دردوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) بسیار است و چه خوب است که با آنها آشنا شده و در انجام وظایف خویش کوشا باشیم. از جمله این وظایف زیاد دعا کردن برای تعجیل در ظهور است. قید "زیاد" وقتی اهمیت می یابد که بدانیم قناعت کردن به اندک در این امر وظیفه را از ما منتفی نمی گرداند!


 چرا باید دعا کرد؟!

اصل دعا کردن و فلسفه آن موضوع بسیار مهم و گسترده ای است که از مسئولیت های الهی بندگان شمرده شده است خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: " قُلْ مَا یَعْبَأُ بِكُمْ رَبِّی لَوْلَا دُعَاۆُكُمْ  اگر دعای شما نباشد خداوند هیچ اعتنایی به شما نمی کند." (فرقان/ 77)

از این رو اصل دعا کردن جلب اعتنا و رضایت الهی را بدنبال خواهد شد و این موضوع غیر از خود اصل استجابت دعاست! براین اساس باید دانست که ما امر به دعا کردن شده ایم و این امر الهی در همه ی مسائل و موضوعات به خصوص امر ظهور است: " اُدْعُونِی أَسْتَجِبْ لَكُمْ  مرا بخوانید شما را اجابت می کنم." (غافر/60)



ادامه مطلب

، 
 
نوشته شده در تاريخ دوشنبه 21 مهر 1393  توسط عليرضا
(تعداد کل صفحات:47)      <   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   >